De start van een nieuwe reis!

Santiago de Compostella - Zaandam

Ook vannacht  weer lekker geslapen, weer een frisse douche en alles ingepakt in de rugzak.
Vandaag weer op huis aan dus alles netjes achterlaten.
Ik wilde na het ontbijt nogmaals naar de kathedraal gaan om betere foto's te maken van de botafumeiro als deze gaat zwieren.
Na een goed ontbijt met rugzak naar de kathedraal maar daar werd ik niet toegelaten met rugzak en kon die daar ook niet kwijt. Snel terug naar het Hospedero waar ik al was uitgecheckt in de hoop de rugzak wel kwijt te kunnen. Gelukkig waren ze zo aardig om deze te bewaren in een aparte ruimte die hier speciaal voor was ingericht.

Weer terug naar de kathedraal opzoek naar een goede plaats, het was veel rustiger dan gisteren. Toen de mis begon had in vrij uitzicht op het geheel en kon de mis goed volgen.

De mis was afgelopen en er kwam geen beweging in de botafumeiro, vandaag zou hij niet zwaaien en had ik daar voor niets mij zo gehaast maar was wel weer spiritueel geladen.
Mijn vliegtuig zou pas in de middag om 13.40 uur gaan van Santiago Airport dus ik had nog wel even tijd om wat te drinken dus wandelend door de stad weer naar bar La Tita wat toch in de richting lag van mijn opstap plek voor de bus op het Praza de Galicia.
Hier ontmoette ik 2 Deense dames die ook op de bus stonden te wachten en met wie ik gezellig in de bus en op het vliegveld de tijd door gebracht, ook zij gingen met dezelfde vlucht naar Barcelona. De vluchten verliepen beide zeer voorspoedig, op Barcelona had ik ongeveer 2 uur moeten wachten op mijn doorreis naar Amsterdam maar dat viel in het niets bij mijn heenreis.

Hoog in de lucht maakte de dag weer plaats voor de nacht en toen we op Schiphol landen was het inmiddels donker geworden en hadden we kunnen genieten van de mooie verlichting van de aanvliegroute van Schiphol.
Gelukkig moest ik niet lang wachten op de bagage en zo kon ik weer het  Hello Goodby gevoel meemaken toen ik Willy, Daniëlle & Dennis zag in de aankomsthal.
Het was al laat en mede door de corona waren al veel restaurantjes gesloten maar gelukkig was er nog 1 open dus konden we gezellig "bijpraten" over mijn afgelopen weken op de Camino!
Dennis was met de trein naar Schiphol gekomen en die ging weer naar Amsterdam terwijl Daniëlle ons naar huis bracht in Zaandam!
Rond 23.00 uur was ik weer thuis wat ook weer een prima gevoel geef!

De volgende dag kreeg ik foto's toegestuurd van Paolo die ook zijn doel had bereikt aan de kust ook voor hem geldt dat er weer een nieuwe reis begint na het behalen van je doel!

Citaat van de Dag
Reizen stelt ons in staat ons leven te verrijken met nieuwe ervaringen, te genieten en te worden opgeleid, respect voor vreemde culturen te leren, vriendschappen te sluiten en vooral bij te dragen aan internationale samenwerking en vrede over de hele wereld.