Gert Pot- mag ik mij even voorstellen?

21-05-2017

Ik ben de caminoman van Gert en ik begeleid hem op zijn reis door het Franse en Spaanse land. Zo af en toe kom ik in beeld maar blijf ik toch vooral op de achtergrond. Ik ga mee voor een beetje afleiding en hem op het juiste pad te houden met mijn kaarten en kompas!

In de dagelijkse beslommeringen met daarbij een paar foto's van die dag ook telkens een spreuk of gezegde. Gert zijn dochter, Daniëlle, stuurde iedere dag voor aanvang van de dagroute een spreuk ter motivatie en dat was best leuk!

De dagjournaals staan op datum waarbij de oudste verslagen, de eerste dagen, op een verkeerde datum zijn weggezet ivm de presentatie op deze site..

Dinsdag 2 mei 2017.

Morgen gaat het dan eindelijk beginnen en ga ik op reis voor mijn
1ste Camino! 
Nu dus het echte werk, als een kind zo nerveus heb ik de afgelopen dagen mijn rugzak wel 3 x ingepakt en weer veranderd, want het gewicht blijft toch wel een ding. Less is More is een mooie uitspraak maar wat neem je dan niet mee? Over 18 dagen kan ik hierop het antwoord geven maar voor die tijd gaan we eerst genieten. Gistermiddag nog besloten om een nieuwe softshell jas te kopen daar ik in mijn huidige jas wel erg nat werd tijdens het lopen. Blijkbaar onvoldoende ventilatie. In mijn voorbereidingen had ik dat wel een beetje gemerkt maar toen ik vorige week in Hilversum liep, met wat hogere temperaturen, was het wel heel erg. Volgens de Op Pad test heb ik nu de meest ventilerende jas die getest werd, ben zeer benieuwd. Hij weegt in ieder geval wel een stuk minder en dat is dan ook wel weer wat waard! Voor
Bever in ieder geval, bijna €100.00.
Aan de voorbereidingen kan het niet liggen want daar is meer dan genoeg tijd in gestoken, daarbij is YouTube een heel mooi hulpmiddel. Nog geen stap gezet maar als ik straks in de Aragone loop dan ga ik zelfs dingen herkennen alsof ik er eerder geweest been☺

In alle "voorbeschouwingen" kom je vaak hetzelfde tegen, "Het doel is
mooi maar waar het om gaat is de weg er naar toe", en daarbij nemen de ontmoetingen met andere pelgrims een belangrijke plaats in.
Voor de 1ste ontmoeting heb ik een afspraak gemaakt met 2 dames (Rina & Frieda) die ik ontmoet heb in het camino café in Amsterdam en die ook vertrekken vanuit Lourdes. Ik ga eerst de avondwake en de mariale lichtprocessie bijwonen en dan zien of Rina & Frieda gearriveerd zijn met de trein uit Nederland.

Hartverwarmend zijn de kaartjes, mailtjes en telefoontjes die ik mocht ontvangen en die mij een mooie wandeltocht wensen en natuurlijk de aanmoedigingen via FB, heel lief!

Ik zal per dag een een YouTube fragment plaatsen bij de dagjournaals

Dag 1: Zaandam - Lourdes                                                 Terug naar overzicht

            Waar ga je eigenlijk lopen?